當我開始愛自己(英詩翻譯)


As I began to love myself  當我開始愛自己
Charlie Chaplin 差利·卓別靈


As I began to love myself
當我開始愛自己

I found that anguish and emotional suffering
我發現了痛楚以及情感上的苦楚

are only warning signs
只是一些警報信號

that I was living against my own truth
表示我活著卻與自己的真相對抗

Today
如今

I know 
我知道

this is AUTHENTICITY
這是【真確】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I understood 
我懂得了

how much it can offend somebody 
它能多麼的冒犯别人

as I try to force my desires on this person
因我試圖將自己的意願強加於人

even though I knew the time was not right 
儘管我知道時機不對

and the person was not ready for it
而那人亦未為此準備好

and even though this person was me
即使這個人就是我

Today I call it RESPECT
如今我稱之為【尊重】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I stopped craving for a different life
我停止渴求與別不同的人生

and I could see that everything that surrounded me
我能看到在我周圍的事物

was inviting me to grow
在邀請我成長

Today I call it MATURITY
如今我稱之為【成熟】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I understood that at any circumstance
我明白了在任何境遇中

I am in the right place
我是處於恰當的位置

at the right time
恰當的時刻

and everything happens at the exactly right moment
而每件事也剛好發生

so I could be calm
由此能使我平靜

Today I call it SELF-CONFIDENCE
如今我稱之為【自信】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I quit stealing my own time
我不再盜用自己的時間

and I stopped designing huge projects for the future
也停止為將來設計龐大的項目

Today
今天

I only do what brings me joy and happiness
我只做能為我帶來喜悅和幸福的事

things I love to do and that make my heart cheer
那些我喜歡做且能鼓舞我心的事情

and I do them in my own way and in my own rhythm
並以我的方式和節奏去做

Today I call it SIMPLICITY
如今我稱之為【單純】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I freed myself of anything that is no good for my health
我遠離所有不利我健康的東西

food
食物

people

things

situations
場合

and everything that drew me down and away from myself
以及一切拖累我使我遠離自身的事物

At first I called this attitude a healthy egoism
起初我稱這種態度為健康的利己主義

Today I know it is LOVE OF ONESELF
如今我知道那是【自愛】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I quit trying to always be right
我不再試圖永遠正確

and ever since I was wrong less of the time
從此我犯錯的次數更少

Today I discovered that is MODESTY
如今我發現那就是【謙虛】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I refused to go on living in the past and worry about the future
我拒絕繼續活在過去和擔心未來

Now
現在

I only live for the moment where EVERYTHING is happening
我只活在發生【一切】的當下

Today
如今

I live each day
我活在每一天

day by day
日復一日

and I call it FULFILLMENT
而我稱之為【滿足】


As I began to love myself
當我開始愛自己

I recognized that my mind can disturb me and it can make me sick
我意識到我的頭腦會干擾我並使我生病

But As I connected it to my heart
但當我把它連結到我的內心

my mind became a valuable ally
我的頭腦就變成寶貴的盟友

Today I call this connection WISDOM OF THE HEART
如今我稱這種連結為【心靈智慧】


We no longer need to fear arguments
我們無需害怕爭論

confrontations
衝突

or any kind of problems
或任何類型的問題

with ourselves or others
無論是與自己或其他人

Even stars collide
即使星星也會碰撞

and out of their crashing new worlds are born
但新世界也隨著它們的撞擊而誕生

Today I know THAT IS LIFE
如今我知道【那就是生活】


2023/01/19 12:41 PM



留言